Монетизація пільг на проїзд: фахівці розповіли, чого очікувати черкащанам

22 березня 2018, 10:08

Кабмін 14 березня затвердив постанову про монетизацію пільг на проїзд усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах. Згідно зі змінами, очікується, що пільговики незабаром отримуватимуть кошти на руки, а відповідно не матимуть "безлімітного" проїзду у маршрутках та тролейбусах за посвідченням. Яким чином буде здійснюватися монетизація - дізнавався кореспондент vikka.ua.

Ухвалена постанова передбачає здійснення витрат з надання пільг, переведених у готівку, за рахунок місцевих бюджетів. Розмір щомісячної виплати готівкових коштів протягом двох місяців з дня набрання чинності постанови мають затвердити обласні та Київська міська державна адміністрація.

"Уряд насправді зробив рішучий крок і ухвалив постанову про монетизацію пільг на проїзд. Постанова прийнята з дотриманням вимог закону від 2016 року, в якому зазначено, що пільги на проїзд можуть видаватися у готівковій формі, – пояснює юрист Черкаської міської ради Олександр Мазур. – Це один із етапів реалізації у майбутньому монетизації пільг. Документом, що ухвалив уряд, затверджується перелік надання пільг у готівковій формі на плату проїзду усіма видами місцевого транспорту".

Юрист каже: пільговики тепер зможуть видані кошти витрачати на власний розсуд.

"На сьогодні постанова неопублікована. Як це зроблять, тоді будемо дивитися, як її застосовувати на місцевому рівні. До монетизації потрібно зробити ще кілька кроків", – пояснює він.

У постанові сказано, що розмір пільг визначається шляхом множення середньої вартості проїзду в міському комунальному транспорті на 30 поїздок. Що стосується, громадян, які мають право відразу на кілька пільг, то вони щомісяця отримуватимуть компенсацію лише по найбільшій з них.

У Черкасах є лише один вид комунального транспорту – це тролейбуси. Якщо обрахунок здійснюватиметься за проїздом у "рогатих", то щомісячна сума компенсації проїзду становитиме всього 60 гривень. Тобто, 30 поїздок по 2 гривні. Однак ні в тролейбусному парку, ні у транспортному відділі міської ради поки що й уяви не мають, як працюватиме цей механізм: там чекають розпоряджень зверху.

"Цю постанову мають допрацювати, враховуючи усі зауваження, і лише потім передати місцевим органам. В ідеалі потрібно прорахувати обсяг компенсації відповідно до тарифу на рівні області або конкретного населеного пункту, – говорить координатор ГО "Центр UA" у Черкаській області Сергій Пасічник. – У Києві вже підняли питання, що попередні розрахунки неправильні, тому що там людині часто треба їхати з пересадкою, щоб дістатися до місця призначення. Тому, я так розумію, що ці зміни не швидко запрацюють. Сама ідея хороша, але як це буде втілюватися – поки що не відомо".

Фото: Garry Efimov

Сергій Пасічник додає: в ідеалі пільговики мають отримати компенсацію за проїзд туди й назад на одну людину за один день. Тобто, в місяць має бути 60 поїздок, а не 30, як нині вказано у постанові.

"Більше того, треба рахувати по вартості маршруток, адже тролейбуси не закривають усі маршрути. Відповідно, має бути помножена кількість поїздок на вартість квитка в один бік. Тобто, якщо вартість квитка становить 4 гривні, сума нарахувань в місяць має становити 240 гривень на людину", – пояснює він. Однак додає: в постанові йдеться лише про комунальний транспорт. Тому неясно, чи це уточнення приберуть, чи залишать в силі.

В соціальній мережі одна із черкаських організацій провела опитування серед людей на тему, чи підтримують вони монетизацію пільг за проїзд. В ньому взяли участь близько 400 осіб. Більше трьохста з них проголосували за монетизацію, інші – виступили проти.

Одні бачать у монетизації лише позитивні сторони. Кажуть, вона Україні конче необхідна, адже люди зможуть самі вирішувати, куди їм витрачати кошти. А ось інші впевнені, що пільговики не зможуть їздити безкоштовно цілий місяць, адже кількість безкоштовних поїздок надто обмежена.

Із врахуванням усіх пропозицій та з дорученням Міністерства соціальної політики постанову було відправлено на доопрацювання. Якщо уряд перегляне її найближчим часом, то вже з літа це нововведення може запрацювати і пільгові кошти видаватимуть на руки.

небайдужий сказав:

Зате, зранку можна буде дістатися спокійніше на роботу. А то стоїш, і не можеш “впихнутися” в тролейбус, бо більша половина тролейбуса пільговики.

Екатерина сказав:

я пенсионерка и категорически против монетизации. Опять спихивают все с больной головы на людей. Еще один способ обобрать нищих. Сколько должны разные администрации перевозчикам? А так кинули горсть копеек и все. А до кого долетит, до кого и нет . Если и не получите, то что? Одну и даже десяток бабок легче игнорировать чем перевозчиков. А еще, какой дополнительный штат для этого нужен. Опять создаете рабочие места и опять за наш счет?. А как будет делаться перерасчет когда перевозчики то один, то другой регулярно повышают стоимость проезда?
Небайдужому. Таких байдужих как ты- еще поискать. Утром на прогулку мало кто едет. Так- что не обольщайся. И в троллейбус тебя никто не тянет. Сейчас есть выбор транспорта. Я когда-то лет 10 ходила на работу и с работы от консервного в центр. До сих пор не жалею. Рекомендую

Павло сказав:

Монетизація – ідея непогана. Одне але. Все буде залежати від порядку нарахувань і оперативності надходження коштів на рахунки пільговиків. В одній сусідній державі монетизація провалилася, тому що кошти надходили з запізненням до 3-5 місяців і більше. Ось так.

Вгору