Хвиля шахрайство у Черкасах: через мобільного оператора невідомі знімають кошти з банківських рахунків

30 березня 2018, 09:10

Зазвичай жертвами аферистів стають надто довірливі особи, які у стані афекту, відчуття страху чи відчаю йдуть на необдумані кроки: передають свої персональні дані або й самостійно перераховують кошти злочинцям. Та в Черкасах з’явилася нова, ще жахливіша схема обману: із ваших рахунків можуть знімати кошти навіть тоді, коли ви про це не підозрюєте. Причому жертвою може стати будь-хто. Все, що потрібно шахраям, – мати ваш номер мобільного, до якого прив’язана ваша кредитка. Подробиці дізнавався сайт vikka.ua.

Від нової афери 23 березня постраждала родина черкасця Олександра Фількова. За його словами, шахраї отримали дублікат SIM-картки у відділенні оператора Lifecell. Для цього необхідно було сказати номер, який набирається найчастіше (зазвичай це номер чоловіка, дружини, мами) і суму останнього поповнення (шахраї самі поповняють рахунок на 5-10 гривень за 10 хвилин до початку злому). Після цього SIM-картка в телефоні власника блокується, а у них – активується. Відтоді номером телефону володіють вже шахраї.

Далі вони запитують пароль для входу в онлайн-сервіс "ПриватБанку" – "Приват24", отримують його, підвищують кредитні ліміти і знімають всі кошти, в тому числі кредитні. Таким чином родина Фількових постраждала приблизно на 38 тисяч 500 гривень. За даним фактом вони вже звернулися до поліції.

Олександр Фільков переконаний, що цей випадок – виключно проблема незахищеності персональних даних. Про аферу він розповів на своїй сторінці у Facebook. Уже за лічені дні допис зібрав більше тисячі репостів. Але шокувала не лише чуйність громадян. Виявилося, що крім нього від точно такої ж афери постраждали десятки людей.

"На сьогодні нам відомо більше 20-ти випадків за останній час і люди продовжують звертатися. Людей заганяють в борги з відсотками. Гроші крадуть кредитні", – додає чоловік.

Чоловік очолив ініціативну групу постраждалих від шахраїв, звернувся до банку і мобільного оператора, а також до міських обранців, щоб ті підняли проблему на найближчому сесійному засіданні.

Тим часом у "ПриватБанку" повідомляють: наразі служба безпеки банку разом з правоохоронцями ведуть активну роботу щодо встановлення осіб, причетних до скоєння злочинів. В інтересах слідства деталі не розголошуються.

"Запевняю, що технологічні процеси обробки персональних даних у "ПриватБанку" побудовані таким чином, що доступ до них має обмежене, визначене коло осіб, що постійно та надійно контролюється службою безпеки банку. Персональні дані клієнтів повністю захищені від несанкціонованого витоку інформації. Більшість банківських операцій задля комфорту клієнтів виконуються за допомогою фінансового номеру телефону. Але номер мобільного, що вказує клієнт як фінансовий, не входить в компетенцію банку, адже дана послуга надається виключно оператором мобільного зв’язку, що повинен проводити заміну SIM-карток за наявності паспорту власника", – коментує керівник прес-служби Черкаської обласної дирекції "Приватбанку" Наталія Макаренко.

А ось у компанії Lifecell неофіційно кажуть, що у працівників їхніх відділень в Черкасах дійсно були проблеми із контролем над персональними даними своїх клієнтів. Наразі там проводять внутрішню перевірку.

 

Вгору