Далі не їдемо: черкащанам не варто очікувати покращення роботи громадського транспорту

10 грудня 2017, 17:33

Брудно, неввічливо та невчасно з одного боку, не вистачає кваліфікованих кадрів – з іншого. У Черкасах проблеми громадського транспорту ризикують стати невирішальними, розповідає vikka.ua.

Черкащани не задоволені рухом автобусів та тролейбусів по деяких маршрутах міста. Перевізники теж мають чимало проблем. Про наболіле пасажири повідомляють у зверненнях до відповідного управління мерії або пишуть петиції та шукають підтримки однодумців. Але у такий інструмент впливу громади чиновники не вірять. Принаймні, у випадку з міським маршрутом №33. Чи зміниться у місті ситуація з громадським транспортом.

Майже кожна 5-та петиція, зареєстрована на сайті Черкаської міської ради, стосується громадського транспорту в місті. Серед останніх прохань черкащан – замінити маршрутки невеликої місткості на сучасні моделі великих міських автобусів, штрафувати перевізників, що перевищують норму пасажирів у транспорті або не дотримуються правил чистоти у салоні. Також пасажири просять ліквідувати кондукторів та обладнати автобуси турнікетами, встановити на громадський транспорт GPS-трекери, відновити скасовані маршрути та примусити дотримуватися графіків у існуючих. А петиція щодо заміни перевізника маршруту №33 набрала необхідну кількість голосів.

- 20 вересня їхав на 33-му маршруті. Чекав півгодини на зупинці біля 28-ї школи. Доїхали до зупинки по вул. Руставі. І кондуктор, яка вже отримала кошти за проїзд, повідомила про стоянку тривалістю 20 хвилин. Причому в дуже хамській формі. Повертати гроші відмовлялась. На дзвінки зі скаргами пасажирів ніяк не реагували. Автобуси у жахливому стані, брудно, дуже сильний шум мотору. Поверніть цей маршрут підприємцю, у якого були нові, чисті автобуси та ввічливі кондуктори, – йшлося у петиції.

За словами начальника управління транспорту департаменту житлово-комунального комплексу Віталія Москаленка, петиція буде винесена на розгляд сесії Черкаської міської ради.

При цьому він зазначає, що управління вважає за доцільне не підтримувати петицію і посилається на Порядок проведення конкурсу, що регламентується Законом України "Про автомобільний транспорт" та Постановою Кабінету міністрів України від 3 грудня 2008 р. №1081 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування".

- Визначення переможця конкурсу має відбуватися у правовому полі й лише відповідно до чинного законодавства. Якщо маршрути будуть передаватися на підставі петицій, то маршрути щомісячно змінюватимуть перевізника. Оскільки у нас є підприємства, де працює 250 осіб, всі проголосували, для прикладу, та й "забрали" маршрут. Я вважаю, що це не правильно. Є конкурс. Будь ласка, беріть участь у ньому й перемагайте, – заявив чиновник.

Він підкреслив, що маршрут №33 буде виноситись на найближчому конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Загалом у Черкасах рідко змінюються перевізники на маршрутах. Начальник управління зазначив, що при цьому відбувалися певні покращення в сервісі перевезень.

- Маршрут №29 свого часу обслуговувало 10 автобусів, із яких лише один був пристосований для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями та мав рівень екологічної безпеки "Євро-3". А новий перевізник, який виграв конкурс, обслуговує його 10-ма автобусами, пристосованими для перевезення людей із обмеженими фізичними можливостями з рівнем екологічної безпеки "Євро-4", – пояснив він.

Віталій Москаленко додав, що скарги на перевізників надходять майже щодня. Найчастіше громадяни скаржаться на недотримання водіями розкладів руху.

- У перевізників наразі є проблеми з кадрами, їм не вистачає водіїв та кваліфікованих механіків. Багато з них виїхало на роботу за кордон. При надходженні звернень громадян проводимо перевірки маршрутів, складаємо акти, виявлені порушення перевізник має усунути, – каже посадовець.

Рух тролейбусів у місті теж був трохи відкоригований після звернень громадян.

- Часто коригуємо маршрути №4, №4А на звернення громадян під дизель-потяг, який прибуває до залізничного вокзалу. Збільшили кількість тролейбусів на маршрутах №7, №10. Також запровадили тимчасові маршрути №11 та №12, – розповідає Віталій Москаленко.

Тетяна сказав:

З приводу 29 маршруту, то можливо й є покращення парку машин, проте кондуктори хамлять, не озвучують зупинки, водії також на деяких зупиняються в іншому місці, грає музика.

Тетяна сказав:

на 29 також часто водії та кондуктори розмовляють по мобільному, а інколи на кінці маршруту кондуктор виходить на зупинці в магазин і водій вимагає йому приносити оплату за проїзд

Вгору