Чотири місяці можуть промайнути, як один день, – матрос з Черкас розповів про особливості своєї роботи

23 червня 2017, 10:20

Роман Терещук – мореплавець у другому поколінні. Його тато – боцман, хлопець також вирішив пов’язати своє життя з морем і пройшов курси мореплавця. Тепер він – матрос. Нині хлопець здобуває вищу освіту, адже у майбутньому планує стати помічником капітана, пише "in.ck.ua".

В Україні ця професія дуже популярна, чимало моряків є в Одесі та Херсоні. Отримати знання у цій сфері нескладно: треба лише пройти п’ятимісячне навчання, скласти екзамени – і ти вже матрос. На роботу моряків набирають за контрактом на декілька місяців. На судні може одночасно працювати близько 16 осіб.

Є палубна команда: капітан, старпом, другий помічник, третій помічник і матроси. Старпом опікується розвантаженням і завантаженням судна. Другий помічник проходить спеціальні курси і знає, як надати медичну допомогу. Третій – відповідає за засоби порятунку: вогнегасники, шлюпки, плоти. Основне завдання боцмана – контролювати стан судна, аби все правильно функціонувало, саме він керує палубною командою та опікується санітарною частиною. На судні також є команда механіків. Кук підпорядковується капітану і також має диплом моряка.

Роман працював на вантажному судні. Розповідає, що протягом усього контракту судно може не повертатися в Україну. У рейсовому завданні судно відвідує чимало країн. Вантаж, який перевозять, може бути різним: вугілля, брухт, найбільш популярне – зерно.

- Інколи розвантажуємо судно, не сходячи на берег. Так було в Алжирі, Тунісі та Туреччині. А у деяких країнах ми мали можливість побачити місто, я вже побував у Італії, Єгипті та Румунії. За це люблю свою роботу, адже є можливість подорожувати, надихатися новими містами, знайомитися з місцевими жителями, отримувати купу позитивних емоцій, - розповідає моряк Роман Терещук. - На роботі часом не помічаю, як швидко плине час. Для мене чотири місяці можуть промайнути, як один день. З одного боку, це інший світ, де є тривалі рейси, нові люди, з якими ти повинен працювати. Але водночас я не відірваний від суші, тримаю зв’язок із рідними, друзями. На кораблі є спортзал, тенісний стіл, бувають вечірні  перегляди фільму.

- Позитивний момент моєї роботи – кожного дня бачиш море, відчуваєш свободу, насолоджуєшся світанками та заходами сонця. Це надзвичайно гарні краєвиди. Під час невеликого шторму дуже цікаво спостерігати за хвилями. Та коли дуже штормить, приємного мало: судно підкидає то вгору, то вниз, ти не бачиш горизонту, не можеш нормально спати, працювати, - додає черкащанин.

Робота в морі – нелегка та ризикована професія, котра вчить моряків бути стійкими до труднощів і фізичних навантажень. Тут варто вміти знаходити спільну мову з різними людьми, адже екіпаж щоразу новий. У морі кар’єрне зростання може бути стрімким: стати капітаном або старшим механіком до 30 років цілком реально.

 

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору