Черкаський підприємець звинуватив владу у майбутньому колапсі у місті

04 вересня 2015, 12:00

IMG_6021Уже цієї зими на черкаських дорогах буде справжній транспортний колапс, адже коштів на зимове утримання шляхів  немає. Про це під час прес-конференції заявив генеральний директор ЧСУ-525 Андрій Бортник.

- Склалася неприємна ситуація із утриманням доріг узимку. У попередні роки підготовка до зимового періоду починалася заздалегідь. Так, у 2014 році тендерний комітет міськради провів тендерні закупівлі на зимове та літнє утримання доріг. У січні 2015 року департамент ЖКК перевів кошти на інші потреби, однак планувалося, що у червні кошти на утримання повернуть, - говорить Андрій Бортник.

Та, за його словами, ані у червні, ані до сьогоднішнього дня коштів на літнє та зимове утримання доріг так і не передбачили.

- Слід розуміти, що підготовка до зимового утримання доріг вимагає певного часу. Постачання солі здійснюється з Артемівська. Навіть у ті часи, коли на сході не велися бойові дії, це займало два місяці, - пояснює підприємець. – Час йде, а бюджетне призначення міськвиконкому на виконання робіт і досі складає нуль гривень.

Андрій Бортник наголошує, що його підприємство, яке займається літним і зимовим утримання доріг в місті, неодноразово зверталося до працівників міськвиконкому із вимогою оплатити послугу, інакше взимку на черкаських шляхах буде справжній транспортний хаос.

- Неможливо підготувати техніку та людей за один день, - наголошує підприємець.

IMG_6025

Причину того, що місто вперто не помічає загрози зимового колапсу на дорогах, Андрій Бортник вбачає в умисному блокуванні роботи із приватними підприємцями.

Місто почало співпрацювати із «приватниками» у галузі ЖКК із 2010 року. Спочатку на тендер виставлялися послуги з прибирання, потім послуги з обслуговування каналізації і утримання доріг в літній та зимовий період. Після того, як на цей ринок зайшли приватні фірми, місто почало значно економити, переконаний Андрій Бортник.

- Черкаси мають позитивний досвід залучення приватних компаній в галузь ЖКК. Так, наприклад, проведення тендеру на утримання мереж зливової каналізації у 2010 році дозволило місту зменшити витрати з 1млн.250 тисяч грн. (саме по такій ціні надавало послугу КП “ЧЕЛУАШ”) до 300 тисяч (стільки коштували місту ті ж самі роботи, виконані ТОВ “ЧСУ-525”), - розповідає Андрій Бортник.

А у 2012 році вперше приватна підрядна компанія виграла тендер на утримання доріг в м. Черкаси.

- І одразу ж місто суттєво зменшило витрати на один снігопад, і витрачало на утримання доріг мінімум на 20% менше, ніж обласні центри з аналогічною дорожньою мережею в аналогічному кліматичному поясі, - наголошує Андрій Бортник. - Після того, як ми зайнялися утриманням доріг, вирішили на техніку, встановити GPS-трекери і підписати договір із незалежним підприємством з Києва. Таким чином і ми, і міськвиконком бачили рух техніки в режимі реального часу. І не виникало більше дискусій на тему, чи прибиралася якась вулиця, усе це можна було продивитися із точністю до хвилини.

На переконання Андрія Бортника, саме чесні та прозорі тендерні процедури, відсутність корупційних інтересів і з боку міста, і з боку приватних компаній, дозволили Черкасам лише за кілька років суттєво зменшити витрати на благоустрій міста: починаючи від прибирання вулиць та зупинок до утримання доріг і кладовищ.

- Ми отримали свої конкурентні переваги не за рахунок особистих зв’язків, а за рахунок впровадження нових технологій, - говорить Андрій Бортник. – Але така прозора співпраця була цікава місту до 2014 року. Та із формуванням депутатської коаліції на чолі із «батьком всіх депутатів» секретарем міськради Олександром Радуцьким почали виникати якісь питання. Хоча до цього до приватних компаній, які працювали більш відкрито і прозоро, не було претензій ні в міськвиконкому, ні в контролюючих органів.

Угоди із приватними компаніями не подовжили, або ж зменшили бюджетні призначення у середньому на 55-65%. Частину послуг передали комунальним підприємствам, від чого, на думку Андрія Бортника, місто тільки програло.

Як приклад наводить обслуговування зливової каналізації, за яке місто сплачувало приватному підряднику в середньому 300 тисяч грн. на рік.

З травня 2015 року зливовою каналізацією в Черкасах опікуються два комунальні підприємства – «Черкасиводоканал» та ЧЕЛУАШ.

- Секретар міськради аргументував це тим, що у них є всі необхідні ресурси, а ціна буде меншою, ніж у приватного підрядника, - розповідає Андрій Бортник. – Але, як виявилося, необхідного обладнання у Водоканалу та ЧЕЛУАШ не виявилося, а собівартість відкачки перевищує ціну підрядника.

Більше того, наголошує підприємець,  наразі місто проводіть тендерні закупки насосного обладнання та матеріалів для озера Ріца на суму 8 млн. грн., але потужності насосів, закладених в проекті не вистачить для відкачки озера.

Підприємець переконаний, що міська влада не могла не знати про такі речі, але навмисно позбавила місто якісних і дешевих послуг заради власних інтересів.

- З цього приводу у мене є кілька питань до секретаря міськради. Прийняв би таке рішення господар чи власник бізнесу?  - говорить Андрій Бортник. – До речі, пан Радуцький може звинуватити мене у піарі, але я не йду, як він на вибори і піар мені ні  до чого. Кращий піар - це дії. Наприклад ми з партнерами другий рік поспіль весь прибуток своїх підприємств направляємо на допомогу фронту. У це вкладено більше 200 тисяч доларів. Одних борщів відправено більше 300 тисяч порцій. Тож вважаю, що дії Радуцького, коли місто не готове до зими  – це, якщо не корупція, то дилетантство.

Саме корупція, на думку Андрія Бортника, не дозволяє Черкасам успішно розвиватися. І підприємець знає, які кроки потрібно зробити, для того, щоб позбутися цього явища.

- Є просте рішення – достатньо одного рішення міського голови, або виконавчого комітету чи сесії, щоб ми отримали зовсім інше місто, - роз’яснює Андрій Бортник. - У нас рішення про підписання угод на суму до мільйона гривень приймають керівники департаментів. Тобто мають колосальні повноваження. А ми, замість того, щоб віддати всі ці угоди на відкуп директорам департаментів, будемо проводити чіткий прозорий конкурс. Наприклад, через мережу Інтернет оголошується, що завтра виконком буде закуповувати папір на тисячу гривень. І всі бажаючи підприємці можуть взяти участь у цьому конкурсі.

Такий спосіб проведення конкурсів, переконаний підприємець, не затягуватиме процес, а робитиме його максимально прозорим і максимально зменшуватиме вплив конкретної людини на процес прийняття рішень.

- У результаті ми отримаємо зовсім інше місто – бо отримаємо зовсім інший бюджет, який не буде розподілятися між фірмами, наближеними до певних чиновників, - розповідає підприємець. - Буде перерозподіл фінансових потоків – не буде такого, що зароблятимуть лише кілька підприємств.

Це, наголошує Андрій Бортник, дасть змогу будь-кому з приватних підприємців виходити на ринок і надавати свої послуги місту, а також призведе до зменшення цін та збільшення конкуренції, зростання фінансового потоку, направленого в місто.

- Щоб зробити це потрібна лише політична воля, - переконаний підприємець. - Тому звертаюся і до міського голови, і до депутатів – давайте доведемо, що ми хочемо боротися із корупцією у цьому місті не на словах, а на ділі.

Вгору