Черкаський перевізник – Одаричу: купіть собі автобуси і возіть людей хоч за 1 гривню

20 лютого 2015, 12:32

автобус

Щойно члени виконавчого комітету Черкаської міськради голосували за прийняття нового тарифу на перевезення. Однак за підняття цін на перевезення у громадському транспорті проголосувало лише двоє членів виконкому. Питання з розгляду не знято, до нього повернуться найближчим часом. Адже існують юридичні нюанси, необхідні для прийняття такого рішення, інформує Вечірка.

- Найгірше тим, хто хоче комусь сподобатися, бо доведеться пояснювати, що піднімати тариф таки потрібно. Близько 67,7% від його розміру становить паливо. У розрахунки перевізники закладали вартість одного літра дизпалива на рівні 19 гривень, однак сьогодні вона становить уже 21,50 грн. Тож не важко передбачити, що вартість палива збільшуватиметься і надалі. Тож ми маємо на сьогодні два варіанти розвитку подій: або намагатися сподобатися виборцям і не приймати тариф, або ж підвищити тариф, так як робити це все одно доведеться, - зауважив член виконкому Валерій Макєєв.

Анатолій Рекун переконаний, що за наслідки від прийняття чи неприйняття цього рішення все одно доведеться відповідати владі. Бо якщо в понеділок не вийдуть маршрутки, то городяни у цьому все одно будуть звинувачувати міську владу.

Як перевізники, так і члени виконкому намагалися прийняти підвищення тарифу як поправку до рішення виконкому, що було прийняте у липні 2014 року. Нагадаємо, тоді проходили регуляторний акт на підвищення проїзду до 4 гривень, однак по завершенню цієї процедури підняли проїзд до 3 гривень.

Однак на думку директора департаменту економічного розвитку Ірини Удод, цього робити не можна.

- Якщо ми внесемо зміну у регуляторний акт, то за законом ці зміни також мають пройти регуляторну процедуру. Нове рішення ми сьогодні фізично не спроможні подати, бо розпочали процедуру регулярного акту і готуємо економічні обґрунтування, але ще вчора ми отримували нові пропозиції від перевізників, де вони пропонують збільшити тариф, змінивши його як на 4,2 грн, так і на 6,20 грн.

Міський голова Сергій Одарич категорично проти підняття тарифів для населення. Він вихід із ситуації бачить у зниженні собівартості послуги:

- Я не бачу на сьогодні будь-яких підстав для підняття тарифу. Ми можемо розглядати це питання тільки після того, як використаємо усі можливості для зменшення його собівартості. Зокрема, сьогодні у місті працює 380 автобусів щодня, вони недовантажені. Часто можна побачити, що автобус возить одного-двох пасажирів. Окрім того, кількість машин на маршрутах також можна зменшити. Нехай збільшиться інтервал руху, однак краще чекати кілька хвилин на зупинці, ніж платити на пару гривень більше. Перевізники просили внести зміни в умови конкурсу та угоди про закріплення кондукторів за автобусами. Ми пішли на поступки і такі зміни внесли. Тож сьогодні перевізники можуть вирішувати, по кишені їм утримувати кондукторів, чи ні. Також на маршрутах міста є автобуси приміських перевезень. Міськвиконком не приймав жодного рішення, яким би дозволяв цим автобусам підбирати людей на міських зупинках. Тож коли ми використаємо всі ці можливості для зменшення собівартості тарифу, ми зможемо повернутися до питання підвищення.

Не всі члени виконкому вірять і у розрахунки, подані приватними перевізниками.

- Я ніколи не повірю, що в місті менше третини людей користується громадським транспортом. Однак за наданими приватними перевізниками розрахунками, так і є. вони дають, що одна маршрутка у день перевозить 200 людей. Всього в місті працює близько 400 маршруток, тож виходить, що в день послугами приватних перевізників користується 80 тисяч людей. Це не так, - вважає Сергій Гончар. – У Луцьку перевізники сьогодні вимагають підняття тарифу до 3 грн. місто має таку ж територію, як Черкаси, і стільки ж населення.

Так само в подані розрахунки не вірить і міський голова. Він переконаний, що реальний пасажиропотік на черкаських маршрутках щодня – близько 200 тисяч людей.

Звичайно, такою позицією виконкому перевізники обурені. Вони погрожують, що з понеділка не вийдуть на маршрути, мотивуючи це тим, що вони не спроможні надавати послуги за сьогоднішніми цінами.

- Думаю, прийшов час шукати компромісів. Через європейські дороги, про які було написано на передвиборчих банерах міського голови, ми безперестанку ремонтуємо автобуси. Сьогодні лише по запчастинах я маю 400 тисяч гривень боргу. Вартість палива виросла на 130%. У законі написано, що коли вартість палива збільшується на 10%, міська влада має викликати нас і пропонувати збільшення тарифу. Ми платимо податки, які йдуть до вас у кишені у вигляді зарплати, однак ви безперестанку нас викликаєте і нагинаєте, нагинаєте, нагинаєте, - висловив свою думку приватний перевізник Петро Копієвський. – Сергію Олеговичу, ви небідна людина, так само і Бродський. Купіть кілька автобусів, запустіть їх на міські маршрути і возіть людей хоч за 1 гривню, вас запам’ятають на усе життя. Ви пропонуєте нам скоротити кондукторів, а ви порахували, скільки коштує таке рішення для приватних перевізників. Ні, для вас регуляторного акту не потрібно. Він потрібен лише для нас. Однак хочу сказати, що скорочення кондукторів призведе до того, що водій буде втрачати час на маршруті, бо йому треба буде обрахувати і повернути здачу. Окрім того, у мене безліч одиноких жінок, в яких є діти, я не можу їх вигнати на вулицю. За попередніми підрахунками, якщо на вулицях міста працює близько 400 автобусів у день, а за кожним автобусом закріплено по два кондуктори, то безробітними залишиться орієнтовно 800 людей.

Тож рішення про підняття проїзду відправлено на регуляторну процедуру. Імовірно, що вже за місяць черкащани матимуть новий тариф.

Усі найцікавіші новини Черкас та регіону можна отримувати на нашому каналі в Telegram

Поділитись
Вгору