Черкащанин судитиметься із комунальниками через пробиті на жахливих дорогах колеса

28 лютого 2017, 23:35

Одна яма на дорозі завдала збитків Олександру Дикому одразу на кілька тисяч гривень. Вечірня поїздка 27 лютого по вулиці Гагаріна коштувала черкащанину двох коліс, витрачених нервів і часу. І це лише початок історії, в якій чоловік сподівається покарати недбалих комунальників та дати приклад іншим, як потрібно боротися за свої права, повідомляє vikka.ua.

"Їхав увечері по Гагаріна, перед школою №34. І раптом вскочив у яму – спершу переднім правим колесом, а потім і заднім. Обидва колеса буквально розрубало. Це щонайменше 1600 гривень за одну покришку. Плюс витрати на шиномонтаж", – розповідає черкащанин.

Після пригоди не розгубився та викликав поліцію. Потому написав скаргу на балансоутримувача дороги – КП "ЧЕЛУАШ". Патрульні склали акт обстеження ділянки, схему та сфотографували вибоїну.

Після того, як він написав скаргу, патрульні допомогли відвезти диски на шиномонтаж. Там порадили зберегти чеки і додати їх до справи. Мовляв, є шанси ці витрати компенсувати. Далі справу Олександра передадуть слідчим.

Фото: Facebook / Олександр Дикий

 

"Патрульні сказали: якщо постійно смикати дорожників, то ймовірність отримати компенсацію від них дуже висока. Але ціль стоїть не в отриманні компенсації, а в тому, щоб не терпіти і відстоювати свої права. Якщо кожен автомобіліст у подібній ситуації вчинить відповідно, то дорожникам буде значно простіше відремонтувати дороги, ніж бігати по судах, платити і відбиватися від скарг. Треба робити їхнє життя таким, яким вони зробили для нас дороги", – наголошує водій.

Черкаський юрист Людмила Бордунос зазначає: якщо автомобіль потрапив у яму – це вже вважається дорожньо-транспортною пригодою. Тому в таких випадках потрібно викликати поліцію. Допоки її чекати, потрібно заручитися свідками. Якщо вони не захочуть чекати поліцію, достатньо записати їхній контактний телефон і потім просити свідчити в суді.

"Під час складання протоколу потрібно бути дуже уважним, оскільки водія можуть зробити винним у тому, що не вжив заходів для уникнення ДТП. Для цього потрібно обґрунтувати, що ви не бачили ями або не могли її оминути, не було попереджувальних знаків тощо. Навіть якщо поліцейський визнає вас винуватим, можна оскаржити його дії в суді", – наголошує вона.

За її словами, потрібно наполягати на тому, щоб поліція робила багато фотографій вибоїни, виміряла її ширину та глибину, описала її краї. До того, як буде складено протокол, необхідно вимагати від поліцейських викликати дорожників, які відповідальні за утримання дороги. Оскільки вони мають нести і адміністративну відповідальність, і цивільну – за завдані збитки власнику автівки, в обов’язковому порядку складається акт обстеження ділянки вулично-шляхової мережі.

Людмила Бордунос зазначає: постраждалий водій може розраховувати на відшкодування збитків лише у разі, якщо буде складено протокол за ч. 4 ст. 140 КУпАП. Якщо ж мова про ч. 1-3 відповідної статті, то на утримувача дороги буде винесено постанову, яка передбачатиме лише адмінвідповідальність. Однак дорожників не можна буде притягнути до цивільної відповідальності за завдання збитків власникові автомобіля, оскільки факт ДТП не буде зафіксовано у встановленому порядку.

"Тому водіям потрібно наполягати на складенні протоколу , якщо вони дійсно вжили всіх дій для унеможливлення ДТП. На практиці по всій країні, зокрема і в Черкасах, водіям нерідко вдається притягнути до відповідальності та стягнути збитки із дорожніх служб", – зазначає юрист.

Зазначимо, що за даними Управління патрульної поліції Черкас, лише у другому півріччі 2016 року за незадовільне утримання вулично-шляхової мережі, що призвело до пошкодження транспортних засобів, на черкаських дорожників було складено 16 адміністративних протоколів.

Вгору